Op 1 januari 2022 startte City Marketing Lelystad de campagne ‘We love Lelystad’, met als doel Lelystedelingen de kans te geven heel Nederland te laten weten waarom zij zo prettig wonen in Lelystad. De kern van deze campagne wordt gevormd door reacties van Lelystedelingen op een eerder geplaatste bericht van De Telegraaf op social media. Het artikel ging over de overhitte woningmarkt met daarboven de kop: Zelfs foeilelijk Lelystad in trek door huizengekte. Veel Lelystedelingen reageerden op het bericht en namen het met veel passie op voor hun stad. Deze overweldigende stroom aan reacties heeft CML op het idee gebracht deze campagne te starten, om inwoners van Lelystad zelf de kans te geven heel Nederland te vertellen waarom het hier zo prettig is.
We love Lelystad heeft jouw donatie nodig
CML, dat sinds eind 2021 onafhankelijk is en zonder financiële steun van de gemeente zich nog steeds met hart en ziel inzet voor een bruisende en groeiende stad, is de initiatiefnemer van de campagne en neemt de coördinatie van de campagne kosteloos voor haar rekening. De middelen om We Love Lelystad landelijk uit te rollen worden gefinancierd vanuit een crowdfundingsactie die gestart is. Veel Lelystedelingen hebben daar al gehoor aan gegeven, maar het is nog niet genoeg. Wil jij als ondernemer en inwoner van Lelystad jouw stem laten horen en wil je meewerken aan een landelijk positief geluid over Lelystad ? Ga dan naar WeLoveLelystad.nl. Hoe meer geld er opgehaald wordt, hoe breder de campagne landelijk uitgerold kan worden. Van het digitale welkomstbord aan de rand van Lelystad en social media tot aan paginagrote advertenties in landelijke dagbladen en Boomerang-kaarten. Goed om te weten, al het opgehaalde geld wordt voor de volle 100% gebruikt voor het inkopen van media/bereik. Laat je bij de donatie een mooie quote achter, dan wordt deze gebruikt voor een volgende uiting van We Love Lelystad!
BKL staat achter deze campagne van CML
BKL steunt deze campagne voor en door Lelystedelingen. Elk positief geluid over Lelystad is er een en draagt bij aan een gezond ondernemersklimaat in Lelystad, waar het voor zowel werkgevers als werknemers goed vertoeven is. Bovendien hebben BKL en CML een gezamenlijk belang: het verbinden en versterken van de sociale cohesie in de stad. We steken energie en loyaliteit in de bouw van een prachtige stad. Waarbij BKL zich richt op de ondernemers in de stad en CML op een duidelijke profilering en het imago van de stad. Ons gezamenlijke netwerk is een prettig gezelschap waarbinnen goede relaties ontstaan, waarin we elkaar helpen en elkaar wat gunnen. Samen kunnen we de stad verder brengen.