Breng jouw idee tot leven op de Motiemarkt!

12/10/2016

Heb je een idee of een plan om Lelystad mooier, groener, socialer en/of veiliger te maken? Dan is de Motiemarkt hét moment om dit onder de aandacht te brengen! De gemeenteraad nodigt alle BKL leden van harte uit voor de eerste Motiemarkt van Lelystad op dinsdagavond 25 oktober, van 18.30 tot 21.00 uur in het Stadshuis.

Wat is de Motiemarkt?
Op deze markt kan iedereen die in Lelystad woont of werkt, ideeën en plannen onder de aandacht van de raadsleden brengen. Je werkt jouw idee – motie – van te voren goed uit en eenmaal op de markt heb je de kans om de raadsleden te overtuigen om jouw idee te adopteren en in behandeling te nemen. De gemeenteraad zal deze op de agenda plaatsen en in stemming brengen.

Wat is een motie eigenlijk?
In een motie beschrijf je in het kort wat je plan is en waarom. Ieder raadslid kan jouw motie indienen om een besluit over te nemen.

Hoe moet ik een motie maken?
Een motie maken, dat doe je niet iedere dag. Op basis van jouw aanmelding wordt er gezamenlijk een motie opgesteld. De gemeenteraad helpt je hierbij, je hoeft het dus niet alleen te doen.

Wat gebeurt er op de Motiemarkt?
Op de Motiemarkt krijgen alle deelnemers een eigen statafel om hun idee zo goed mogelijk te promoten. Als deelnemer ontvang je bezoekers, voornamelijk raadsleden, die geinteresseerd zijn in jouw idee. Je kunt jouw idee ondersteunen met bijvoorbeeld een folder of aan de hand van een korte presentatie. Moties die, bij nader inzien, niet geschikt zijn om te behandelen, komen misschien wél in aanmerking voor een subsidie. Medewerkers van de gemeente die hier meer over weten, zijn ook aanwezig. Kortom: een mooie kans om invloed uit te oefenen op wat er in Lelystad allemaal gaande is.

Ik heb een idee, wat kan ik nu doen?
Voor het aanmeldformulier volledig in en stuur het voor 20 oktober 2016 op, een postzegel is niet nodig. De gemeenteraad neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met je op. Aanmelden kan ook via de digitale weg: stuur een mail naar raadsadviseur Bianca Noordman.