Marketingaward voor 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien'

16/02/2015

Wethouder Toerisme en Recreatie Ed Rentenaar feliciteert namens het college van Lelystad, Amsterdam Marketing voor het behalen van de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, het officiële toeristisch agentschap van de Verenigde Naties.

Flevoland ontdekken

De Ulysses Award werd gewonnen door het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’. Dit project zet de aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden ook de regio, waaronder Flevoland, te ontdekken. Lelystad profiteert zo van toenemende internationale bezoekersstromen.

Toename internationale bezoekers

Sinds de start van het project is het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio zijn met 300 miljoen euro gestegen.

Toerisme

Wethouder Ed Rentenaar: "Toerisme is een belangrijke peiler voor Lelystad. Amsterdam heeft als populaire stad te maken met vele bezoekers en dit geeft op sommige plaatsen een onevenredige druk. Lelystad is een van de plaatsen die hiervoor een oplossing kan bieden. Het verspreiden van de bezoekers over de regio geeft niet alleen drukvermindering in Amsterdam, het is ook goed voor de regionale economie. Om dit goed te regelen werken we als gemeente nauw samen in het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ met de Stadsregio Amsterdam, 26 gemeenten, Provincie Noord-Holland en Provincie Flevoland. Deze prijs is een bekroning op onze constructieve samenwerking in het project en is een signaal dat we goed bezig zijn.”